Bokprat för personalen i vår!

I går träffades vi i Kulturgruppen för Hälsofrämjande skola. Vi beslutade att det blir bokprat för personalen ännu en gång! Vi återkommer lite senare om datum och tid, men det finns en önskan hos Kulturgruppen att ta det lite senare och i anslutning till den pedagogiska aftonen. Sylvia kommer presentera nyutkomna vuxenromaner och jag kommer ta barn- och ungdomsböckerna.

Vi hoppas på en bättre tid i år, så att fler har möjlighet att komma och lyssna på vårt bokprat!

Tack vare Kulturgruppen har jag också fått möjligheten att få vara med på ett hörn när eleverna på mellanstadiet ska ha Elevens Val på fredagar. Från och med 18 januari kommer jag att träffa tio elever och tillsammans ska vi ha ”bloggverkstad”. Jag får återkomma och berätta mer om detta när vi har kommit igång! Jag ser verkligen fram emot detta!

Nytt för denna terminen är också att jag kommer ge boktips varje månad i form av mindre affischer som sätts upp på lämpliga platser på skolan. En tanke som jag har haft några månader tillbaka och som jag presenterade i Kulturgruppen.

Ser fram emot vårterminen och kommande samarbeten med engagerade och härliga kollegor!

Hälsningar Isabella

Kommentera

