Intervju med Tindra i klass 3 på Alsteråskolan

Hej Tindra! Kul att du är i bibblan idag!

IMG_1065

Vad var det som fick dig att komma hit idag?

Det är kul att läsa här inne, för det är lugnt, för det mesta. Ibland blir det stimmigt. Det är jättebra när bibblan är öppen.

Kan man göra något annat än att läsa på bibblan?

Man kan låna böcker, hjälpa Isabella (skolbibliotekarien) lite, prata och umgås.

Har du varit på några andra bibliotek än det här?

Jag har varit på det gamla (tror jag). Kompis Ebba har varit på både det nya och det gamla biblioteket i Mönsterås, eftersom hon var där och tävlade i en scouttävling för hela Sverige.

Vill du berätta lite om en bok du har läst?

Jag har läst Hövdingens bägare av Martin Widmark som var spännande, intensiv och bra.

Du har med dig en bok som heter Teddy och hans vänner. Vill du berätta lite om den?

IMG_1075

Han har inga vänner från början och han har en ryttare som heter Elsa… Boken handlade också om katterna som bodde i stallet och Teddy gillade dom, så dom blev hans vänner.

Hur kom det sig att du började läsa den?

Den såg spännande och rolig ut och jag gillar Teddy-böcker och hästar!

Tack Tindra och Ebba för intervjun och besöket! 🙂 Vi syns nästa onsdag hoppas jag!

Kommentera

