Rasmus dataspelshörna

Hej!

Från och med denna vecka och några veckor framåt, kommer en elev på Alsteråskolan som heter Rasmus att gästblogga här på Bibblabella. Här kommer hans första inlägg, där han berättar mer om dataspel.

Rasmus kommer även att ha en egen sida här på bloggen. Ni hittar den allra längst upp under namnet ”Rasmus hörna”.

VÄLKOMMEN Rasmus!

/Bibblabella

Rasmus dataspelshörna #1

Som en erfaren ”gamer” kommer jag nu att lämna några tips och synpunkter om olika dataspel.

 Spel som jag har testat

Garry`s mode: Jag har kört spelet Gares`mod. Det är ett spel som man kan nästan göra vad man vill i. Du kan bygga en stad eller så kanske så vill du köra lite krig. Det finns nästan inga gränser för vad man kan gör med Gares`mode. Du kan spela online eller ensam. Detta spel ger jag 9/10 stjärnor och spelet hittar du på internet eller på Steam.

 Minecraft: Detta är ett fantastiskt spel som jag rekommenderar för alla spelare, unga som gamla. Du kan bygga ett hus eller en stad . Du kan spela med kompisar eller ensam. I Minecraft finns det många ”Minigames” som man kan köra. Det finns många olika varelser i Minecarft  t.ex. Zombies, Creepers, Skellet, Endermans  och Spindlar. Jag ger detta spelet 10/10 stjärnor och du hittar det på https://minecraft.net/.

I framtiden kommer jag att fortsätta berätta mer om dataspelens fantastiska värld. Ni kommer att kunna läsa om olika spel jag har testat och vilka betyg jag ger dom.  Jag kommer även att tipsa och rekommendera olika spel.

/Rasmus

Kommentera

