Senaste…

Ni vet de där enkäterna som cirkulerar på bokbloggar ibland? Kanske följer ni ingen bokblogg, men säkert känner ni till fenomenet, för det återfinns ju även på andra ställen, som exempelvis Facebook och Instagram, när enkäter och frågor skickas runt… Eftersom jag aldrig testat det förut på Bibblabella tänkte jag att det var på tiden! Det kan kanske också vara ett roligt sätt att berätta för er vad jag läser just nu!?

Så, här kommer mina svar på enkätfrågorna som Tonårsboken publicerade i sitt senaste blogginlägg! Tonårsboken, som för övrigt är en jättefin och läsvärd blogg om ni behöver en massa bok- och filmtips!

SENASTE:

BOKEN DU LÄST…

Den senaste var ”Frost” av Maggie Stiefwater. Ni hittar mina tankar om boken och vad jag tyckte om den i detta blogginlägg. Så här ser boken ut, för er som undrar:

 

 

 

 

 

BOKEN DU PÅBÖRJADE…

Senast påbörjade boken för mig är ”Feber” av Maggie Stiefwater, den andra delen i serien ”Mercy Falls vargar”. Senaste ljudboken, som jag läser i bilen är ”Fyrväktaren” av Jeanette Winterson, som är en ny favorit för mig, en helt underbar liten bok!!

BOKBESTÄLLNINGEN…

Senaste bokbeställningen gjorde jag för Fliseryds skolas räkning! Jag har bland annat beställt:

Titanic : katastrof till havs

BIBLIOTEKSLÅNET…

Den trettonde historien av Diane Setterfield. Den ska jag läsa i bilen efter ”Fyrväktaren”… Jag blev väldigt inspirerad till att läsa den, efter att ha läst Boktokas recension, där hon nämner att det är en av de bästa böcker hon läst!

FILMEN DU SÅG…

Senaste filmen jag såg, var ”Gloria” av regissören Sebastian Lelio från 2013 (Chile, Spanien). En mycket speciell film om en ensam kvinna i 50-årsåldern som fortfarande känner sig ung. Jag är lite kluven till vad jag egentligen tyckte om filmen, men skådespelet och framförallt slutet imponerade på mig! Jag gillade slutet starkt!

Senaste dokumentärfilmen (gränsar till fiktion) var Guldbagge-vinnaren för årets bästa dokumentärfilm, Mia Engberg film ”Belleville Baby”. Ni hittar information om filmen samt trailer här.

Jag såg den så sent som i onsdags kväll, när filmklubben ”Doc Lounge” visade den på Byttan i Kalmar. Åh så fin filmen var! Efteråt skypade ”Doc Lounge” med Mia, en mycket värdig och trevlig Guldbagge-vinnare! Kan även varmt rekommendera ”Doc Lounge” – en trevlig avkoppling en vardagskväll! Nästa gång visar de dokumentären ”Coach Zoran and his african tigers”.

FILMEN DU BLEV NYFIKEN PÅ…

Smärtgränsen (bland många andra) som visas på Kalmar Filmstudio 15-17 MARS, på fina Sagabiografen. Här hittar ni Filmstudions vårprogram!

BOKEN DU DREGLADE EFTER…

Åh, det måste vara Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren! Ingenting annat kan slå den känslan!

Kommentera

