Fladdermössen flyttar in i bibblan!

Nu har vårt skolbibliotek fått riktigt fin-besök vill jag lova!

I förrgår kom ett gäng elever från tvåan in i bibblan och med sig hade de en massa fina fladdermöss i alla möjliga former och material.

bild-3

Vårt ”Projekt Fladdermus” här på Krungårdsskolan i Blomstermåla är sedan en tid tillbaka slut, men fortfarande knoppar det av sig… 🙂 Och nu är den underbara tiden här då vi äntligen får dela med oss av allt till alla er andra som inte varit involverade i projektet! Vi är så stolta och glada över det vi har gjort tillsammans! Och jag hörde så sent som idag att klass 2 (som har gjort projektet) var väldigt stolta över att deras fladdermöss skulle få bo lite i bibblan ett tag! Det kan jag säga att Terese och jag (vi som jobbar i biblioteket) också är stolta och glada över! 🙂 Två helt underbara citat av eleverna i klass 2 som jag aldrig kommer glömma under detta projekt är dessa båda:

17

16

 

 

 

 

 

 

 

Om ni har möjligheten att titta in i bibblan under påsken eller efter påsklovet, så är ni hjärtligt välkomna att ta del av vår lilla utställning!

Just nu kan man få ta del av ”Projekt Fladdermus” på två håll på skolan, dels i bibblan (från och med idag) och dels i tvåornas korridor, alldeles utanför deras klassrum, där den ”stora” utställningen äger rum. Där kan man se mer av elevernas fina affischer, vilket syfte vi hade med projektet, vad vi har lärt oss och vilka förmågor vi har övat. Där finns även fina bilder på alla grupperna som togs under arbetets gång.  Här och var hänger en del fladdermöss, så se upp så ni inte får något i håret!

Jag skulle vilja avsluta detta blogginlägg med att bjuda på ett bildspel med foton från utställningarna och självklart får jag också passa på att önska er alla en härlig påskhelg och påsklov!

Detta bildspel kräver JavaScript.

GLAD PÅSK TILL ER ALLA

ÖNSKAR

ISABELLA!

 

Kommentera

