Bokbytardag på fredag!

På fredag är det ingen vanlig dag, då är det bokbytardag!!!

Kom till bibblan när jag ändå har dörren öppen och lampan tänd för hela skolan och byt böcker med varann!

Så här ser den toppensnygga affischen ut som Ida & Joakim på SSBD (Stora BokBytarDagen) står bakom. Visst blir man GLAD av detta fina initiativ?! Det här är dagen då vi vill ge lite kärlek till alla de där hyllvärmarna där hemma… De där stackars böckerna som blivit lite bortglömda och dammar bort… Bokbytena sker inte bara på biblioteken, utan uppmuntras att ske spontant lite här och var; på bussen, på arbetsplatsen, på skolan. Ja, lite här och där!

https://i0.wp.com/www.storabokbytardagen.se/wp-content/uploads/2010/03/Bokbyt2013A31.jpeg

Läs mer om Bokbytardagen och kolla upp var någonstans det byts böcker under dagen HÄR! Det är enklare än du tror – ta bara med dig en bok hemifrån (gärna en du faktiskt gillar, men redan har läst, som du önskar att fler fick uppleva) till bibblan och byt mot en annan du vill ha!

Håller tummarna för många fina bokbyten och glada leenden på fredag! Jag minns en dag för ganska länge sedan nu, då jag gick på gymnasiet och vårt skolbibliotek ställde fram ett litet bord som var proppfullt av böcker redo att flytta till nya hem. Jag valde en blå liten bok från 60-talet som handlade om en skolflicka som blev olyckligt kär. Jag minns att jag tyckte boken var fin och lite udda. Det är mitt minne av en bokbytardag. Har ni några minnen ni vill berätta om?

Vi ses!

Kommentera

