Bokattackade böcker för klass 3!

bild-2

Pyssliga böcker & spännande mysterier

Denna veckan var vi inne i klass 3 som vanligt på tisdagseftermiddagen och attackade tre böcker! Mina syns i fotot här ovanför. Jag hade valt två böcker som jag gärna hade velat umgås med när jag själv gick på lågstadiet och var inne i en väldigt pysslig period av mitt liv (som i och för sig inte har avtagit).

Pernilla Stalfelt är nu aktuell med ”En bok om att berätta” som är himla fin och proppfull med bra tips på hur man ritar pratbubblor, hittar på namn på sin huvudperson/er, hur man får vädret att ändra sig i en berättelse eller hur man avspeglar olika känslor och ansiktsuttryck på sina karaktärer. Jag gick runt en vända i klassrummet och visade barnen illustrationer ur boken och det var många som skrattade när de fick syn på bilderna, framförallt de bilder som visade olika känslouttryck.

Terese hade också med sig en bok som hon attackade; Ewa Christina Johanssons Nyckelns hemlighet och vi var många som blev lässugna när hon berättade om denna mysteriebok! Nästa tisdag är det studiedag, så då tar vi ett litet uppehåll i attackandet, men vi är tillbaka med fräscha och spännande böcker vecka 40 igen.

Ps. Något som gjorde oss så väldigt glada på biblioteket var när vi upptäckte att ALLA bokattacksböckerna var utlånade igen! 🙂

Ha det bra!

Kommentera

