Konstnären i bibblan – andra veckan…

Ingen dag i veckan börjar bättre än torsdagarna! Då träffar jag treorna och fyrorna i biblioteket på Alsteråskolan och har högläsning med dem!

bild

bild-1

bild-8

bild-7

Vi läser i ”Mio min Mio” och tränar på att aktivera alla våra sinnen för att få filmen att rulla i huvudet, genom att ta hjälp av vår läsfixare ”Konstnären”. Idag träffade jag ett nytt gäng med elever och jag vill så gärna dela med mig av deras bilder till er, eftersom de är så otroligt fina. Denna gången var det mycket fokus på anden i flaskan (förra gången var det ju fokus på ”Landet i fjärran”) och se så fina tolkningar av anden vi fick:

bild-5

bild-2

bild-3

bild-4

bild-6

Nästa vecka träffar jag en ny grupp och det ska bli spännande att se vilka tolkningar de gör av ”Mio min Mio”! 🙂

En reaktion på ”Konstnären i bibblan – andra veckan…

Kommentera

