* Stjärnstoft *

Idag är det måndag och en ny vecka har precis börjat! I morgon åker jag tillsammans med ett gäng bibliotekarier ner till Hässleholm för att vara med på den årliga Författardagen där! Det ska bli spännande att få möta så många duktiga författare!

Men idag är det måndag och det innebär att jag alldeles strax har ett bokprat för särskolan. Varje måndag kommer de och hälsar på mig vid lunchtid! Idag tänkte jag prata en hel del om rymden – jag kommer presentera två faktaböcker som handlar om rymden; ”Jo Salmson berättar om rymden” och ”Aliens: fakta om Ufo och liv i rymden”. Dessutom kommer jag även att prata lite om en berättelsebok som handlar om fotboll; ”Sätt straffen, Charlotte!”.

bild-3 bild-4

Jo Salmsons bok ingår i den underbara serien ”Lätt att läsa fakta” som jag gillar starkt! Den lämpar sig så bra för högläsning och samtal tillsammans i grupp och jag tänkte därför börja läsa högt ur den för särskolan. Tror det blir jättebra! Och så tycker jag det är så fint att tänka att vi alla är gjorda av stjärnstoft, eller hur? ❤

bild-1 bild-5

Kommentera

