#läserjustnu

bild-3

bild-4

#läserjustnu

Det här är så bra! Jag hade aldrig läst denna boken om det inte hade varit för Evelina. Hon bad mig att läsa den eftersom hon saknade någon att diskutera slutet med (bara det är ju hur kul som helst). I samma veva bad hon mig att inte läsa några recensioner av boken. Det är nog första gången jag läser en bok med inga som helst förväntningar på – varken positiva eller negativa. Jag har inte läst ett endaste pluttigt ord eller mening av vad någon annan tycker om boken och det känns SÅ sköönt. Jag tror jag ska försöka införliva det mer och mer i min läsning!

#harlästutnyligen

Som ni säkert har förstått, håller jag på med serien ”The Mortal Instruments” (läser den på svenska). Förra helgen läste jag ut del två som heter ”Stad av aska”. Jag tycker serien verkligen växer ju mer jag läser av den. Del två var överraskande bra (!!!) och nu längtar jag bara efter att få börja med del tre som ligger hemma och väntar på mig.

#böckerjagvillläsa

Igår fick vi hem del två (!) ur serien PAX 01 av författarna Åsa Larsson och Ingela Korsell. Varför blir det alltid så att del två alltid kommer före del ett vid beställningar?! Kanske för att spänningen ska öka ännu mera eller bara för att retas? Jag vill i alla fall väldigt gärna läsa Nidstången nu! Har hört så mycket bra om denna serie – den är ju bara något man ska ha läst!

Stad av glas – del 3 i Mortal Instruments står också på tur för mig att läsa så snart jag är klar med ”Kanske är det allt jag behöver veta”. Ruskigt sugen på att läsa trean är jag!

Det finns självklart hundratals böcker jag vill läsa, men jag har insett att det är sunt att fokusera på det man läser just nu, annars kan det bli svårt att koncentrera sig på läsningen och njuta av att vara uppslukad i nuet, då man ständigt tänker på alla andra böcker som man också vill läsa…

bild-5

bild-6

bild-7

Kommentera

