Ninnis önskelista

Hej!

Ninni som går på en av mina skolor vill gärna dela med sig av sin önskelista över böcker som hon är sugen på att läsa! Här kommer listan som Ninni kan göra hur lång som helst! 🙂

bild-2

Ensamhunden av Gull Åkerblom

Den ser spännande ut på omslaget och sedan har jag redan läst några i samma serie, som jag tycker är bra.

bild-1

Demondeckarna av Johan Sjöberg & Johan Egerkrans

Den ser jättespännande ut. På omslaget är det en svart katt och en gubbe som ser jätteelak ut. Den ser så himla spännande ut. Jag vill läsa den för att den väcker så många frågor. Vad är det dom springer ifrån?

bild

Trettons sällskap av Gareth P. Jones

Den ser magi-aktig ut och spännande. Sen vet jag en kompis som har läst den. Man måste ju testa på olika saker. Jag är lite nyfiken på den!

bild-4

Genom skuggornas dal av Mattias Lönnebo

Den ser väldigt spännande ut, eftersom det är några mystiska grodmän bakom barnen i mörkret… Men vad är det grodmännen håller i? Det undrar jag faktiskt. Sedan är fjärilen speciell, för den lyser så starkt i gult.

bild-8

Hästpoloprinsen av Sara Schiöld

Jag gillar ju hästar. Och sen vill jag se hur det går för pojken. Han kanske träffar på en jättestor häst.

bild-5

Astrid Baros genialiska plan av Levi Henriksen

Den ser väldigt spännande ut! För den verkar utspela sig på en öde ö…

bild-7

Gåvor av Ursula K. Le Guin

bild-6

Vättar i väggen (Spiderwick) av DiTerlizzi & Black

Kommentera

