Peppande pirrigt!

Hej!

Nästa vecka är det dags för mig att åka upp till Stockholm och medverka under konferensen ”Framtidens bibliotek” som talare under deras andra dag – den 29 januari! Det ska bli fantastiskt kul och spännande på alla sätt och vis – peppande pirrigt helt enkelt!

Jag kommer gå upp på scenen klockan 9 på torsdagen och berätta om hur jag som skolbibliotekarie arbetar med sociala medier som verktyg och framförallt hur bibliotekarie, kurator och elevhälsa effektivt kan samarbeta i det förebyggande arbetet kring nätmobbning i skolan.

Jag kommer åka upp tillsammans med Hanna Carlsson och Inga Andersson som kommer hålla en presentation under första dagen kring hur införandet av 1:1 har utvecklat verksamheten och bibliotekarierollen. Det ska bli jättespännande att lyssna till dem och alla andra talare under konferensen! Jag ser fram emot att få insupa en välbehövlig dos av inspiration och att få sola mig i ljuset av den positiva framtidsanda som så många härliga skolbibliotekarier i vårt land har och kämpar för!

HÄR HITTAR NI PROGRAMMET TILL KONFERENSEN OCH ALLA TALARPUNKTERNA!

Peppande pirrigt känns det också i mig när jag bläddrar i Svensk Bokhandels katalog över vårens nya vuxen, barn- och ungdomsböcker! Jag ser framförallt fram emot att få hålla dessa i min hand:

Ett folk utan land

Athena

Jag ger dig solen

I ljusets makt

Med mera ❤

Trevlig helg till er alla!

2 reaktioner på ”Peppande pirrigt!

  1. Hej! Din blogg är verkligen inspirerande. Jag har kollat igenom den och fick massa bra boktipsl, tack för att du delar med dig.

Kommentera

