#läserjustnu

bild-1

Böckerna jag läser just nu ❤

Helt grymma båda två, men på helt olika sätt. Efter att läst ”The Mortal Instruments” av Cassandra Clare, var det självklart för mig att kasta mig över ”Järnprovet” som hon tillsammans med Holly Black just nu är aktuell med! ”Järnprovet” är en sådan där bok som man går och dagdrömmer om… och i hemlighet önskar sig ett snöoväder för många timmars uppslukande läsning…

Livbåten” läser jag just nu tillsammans med en kär vän. En perfekt högläsningsbok som är grymt spännande. Så skickligt skriven att det skaver i hjärtat. Den är så filmisk och skrämmer livet ur en. Och jag älskar omslaget och formatet. Varför kan inte fler böcker vara så perfekt kvadratiska?

2 reaktioner på ”#läserjustnu

Kommentera

