Gästföreläsare för Rotary i Mönsterås!

Hej!

Idag är jag inbjuden att medverka som gästföreläsare för Rotary i Mönsterås, vilket jag ser fram emot mycket – att föreläsa på hemmaplan är man inte bortskämd med!

Min presentation kommer framförallt att handla om hur jag som skolbibliotekarie använder sociala medier i min tjänst och hur jag samverkar med kuratorerna på mina skolor i det förebyggande arbetet kring nätmobbning. Det kommer bli ungefär samma upplägg som jag körde i Stockholm när jag föreläste för Conductive i januari i år, dock något kortare.

Nu får jag passa på att önska er en underbar påsk och ett härligt och soligt påsklov för er som kommer vara lediga! Här på Alsteråskolan är det minsann påskstämning – det vimlar av utklädda påskharar och påskkärringar med vita kaninöron och prickar på rosiga kinder!

bild

GLAD PÅSK TILL ER ALLA! ❤

Kommentera

