Sommarens lektyr

Hej!

Nu har många dagar gått sedan sommarlovet tog slut, men ännu är det milda, soliga och sköna dagar kvar som väntar. Denna tiden på året är nog min absoluta favoritperiod. Jag tycker det är så härligt när värmen mjuknar, solen tar en annan och varmare ton, äpplena och björnbären mognar och löven börjar falla torra och gula till marken. Det brukar vara så där bitande i luften på morgonen när man går till bilen för att köra till jobbet och när arbetsdagen är över och man kliver in i bilen för att köra hem, kan ändå termometern visa upp emot 20 grader. Att sitta i en solvarm bil och samtidigt se hur färgerna förändras när allt går mot hös, är ljuvligt.

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen och jag saknar det! Men i och med att planeringsarbetet nu börjar lägga sig och rutinerna återigen börjar rulla igång med allt vad det innebär, kommer även blogg-maskineriet att göra det. Och just denna terminen kommer jag att vara involverad i ett bloggprojekt med en hel klass som ska sätta igång och litteraturblogga på en av mina skolor. Om ni är nyfikna, kan ni följa deras läsblogg på fliserydsbokblogg9-12.se. Jag ska vara med som en resurs, handleda, lära ut det jag kan om bloggar och att blogga och få följa deras resa. Det ska bli jättespännande och jag lovar att ni ska få höra mera om detta.

Med detta inlägg ville jag egentligen bara blicka tillbaka till sommaren och dela med mig av några läsupplevelser och ett gäng andra minnen i form av somriga bilder som jag ännu inte riktigt kan släppa. Hoppas ni också hade en riktigt härlig sommar och att ni fortfarande njuter av sensommarvärmen och den stundande och underbara hösten.

bild-1

bild-2

bild-2

bild-6

bild

bild-1

bild-3

bild-4

Kommentera

