En liten tillbakablick i bilder!

Stormens öga

Under jullovet försjönk jag i denna underbara bok som jag kommit att längta efter att få läsa under en lång tid. Jag läste del ett i denna serie för ett tag sedan och gillade den jättemycket! Det var en liten starksträcka i denna, innan jag kom in i det rätta flowet, men efter det var jag fast!

Louis

Den mest oslagbara kombinationen: sömnig, gosig katt, en ledig dag och en riktigt bra bok som räcker länge! ❤

Bibblabella rika rolf

En sen torsdagseftermiddag befann jag mig på biblioteket i Ålem, när min kollega Jeanette packade upp de nya böckerna. En av dessa var senaste ”Tusen tips till en som är kär” av Eva Susso (en av mina absoluta favoritserier för barn)! Jag blev sådär barnsligt glad och minns att jag höll den i handen och tittade på den – den var ju så fin. Några minuter senare var jag på väg till bilen för att köra hem från jobbet. När jag slår på mobilen ser jag att jag har fått ett sms från en annan av mina kollegor; Evelina. Det står: ”Du är blurbad i ”Tusen tips till en som är kär”!!! Jag tror jag aldrig blivit så chockad och pirrigt glad på så kort tid någon gång! Det var världens finaste chock. Tänk att jag hade hållit i boken bara några minuter tidigare. Utan att öppna. Utan att veta att jag hade fått den stora äran att vara med <3.

Alla hjärtans dags skyltning

Kärleksskyltning inför alla hjärtans dag. Ett måste ❤ Den verkligt stora utmaningen är dock att hitta böcker om kärlek som inte är rosa eller röda.

Fliseryd soffan 1

En solig dag i Fliseryd. I vårt fina nya integrerade folk- och skolbibliotek. Detta foto är taget till bokbloggen som klass 4 har i Fliseryd. De startade bloggen, eftersom de kände att det inte fanns så många bokbloggar där barn skriver för barn. Jag håller helt med! De är förresten med och tävlar i Webbstjärnan – hejja, hejja! Gå in och kika!

Billie boken

Boken om Billie av Sara Kadefors. En bok jag läser just nu. Den berör verkligen och känns härlig. Nästa vecka kommer jag ha med mig den in till klass 5/6 på bokattack. Jag vet att de egentligen är inne på spännande och ruskiga böcker och just därför måste jag smyga in en helt annan typ av bok ibland. Viktigt att utmana sig som läsare och utforska andra genrer. Men jag vet att det inte alltid är så lätt..

Lillemor

Den ursöta kattungen Lillemor (smyger in lite fler mysiga kattbilder)! ❤

Bokattack högstadiet

Det här är ett foto som jag blir glad av! Fotot togs precis innan jag skulle in och göra min allra första, pirriga bokattack för högstadiet. Pirrigt var det. Men allra mest handlade det om att jag var så nyfiken på hur bokattacken skulle tas emot. Vi vet nämligen att status för böcker och läsning på vår högstadieskola inte är så värst hög. Desto viktigare att ha modet att försöka tänkte vi! Känslan var efteråt helt underbar. Flera killar och tjejer ville låna mina bokattacksböcker! Ville hoppa högt av glädje. YES!!

Blommor

Älskar tulpaner och rosor tillsammans. Våren, snälla kom nu!

HOPPAS NI HAR ETT HÄRLIGT SPORTLOV!

//Isabella

 

 

Kommentera

