Böcker till killar som gillar ”Dagbok för alla mina fans”

I och med att vi har många killar och tjejer som gillar Jeff Kinneys serie ”Dagbok för alla mina fans” och att dessa killar och tjejer någon gång kommer hamna i situationen att de har läst ut alla delar som finns… finns ett stort behov av tips på böcker till dessa tjejer och killar som vill läsa något liknande. Jag fick frågan från en av mina lärare idag och detta resulterade i att jag gjorde en liten lista över böcker som jag tror skulle kunna funka! Det är alltid knivigt att göra sådana listor, eftersom det är så individuellt vad man gillar. Det man gillar med ”Dagbok för alla mina fans” kanske man aldrig riktigt hittar i något annat. Men det är värt ett försök! I min lista har jag skrivit upp serier som jag av erfarenhet vet brukar uppskattas av framförallt killar som har läst ”Dagbok för alla mina fans”. Den listan går säkert att göra hur lång som helst… Jag har även skrivit upp några serier och böcker som jag tror skulle kunna funka för de killar och tjejer som har modet att våga testa en helt ny genre!

Håll till godo och kom gärna med fler tips så att vi kan göra listan längre!

Boktips till killar & tjejer som gillar ”Dagbok för alla mina fans”!

Serier som liknar ”Dagbok för alla mina fans”

Serien Trädkojan – Andy Griffiths & Terry Denton (lättläst, humoristisk, australiensisk supersuccé-serie).

Serien Kapten Kalsong – Dav Pilkey (knäppt, galet, humoristiskt och lättläst)

Böckerna om Bert och Sune (humoristiskt i dagboksform, finns hur många böcker som helst)

Serier och böcker värda att testa om man vågar testa en helt ny genre 🙂

Serien PAX – Anna Larsson & Ingela Korsell (lättläst och beroendeframkallande fantasy med nordiskt mytologiska väsen och monster)

Serien ”Spårlöst borta” – Jörn Jensen (lättläst, actionfyllt drama, grymt spännande)

Serien ”Dalslandsdeckarna” – Pia Hagmar (ganska lättläst deckarserie som står sig bra än, tacksam och lättsmält)

Serien ”Varelserna” – Magnus Nordin (ganska lättläst, skräckig, klaustrofobisk och vansinnigt snyggt illustrerad zombieserie som utspelar sig på Gotland)

Serien som börjar med boken ”Ett regn av bomber” – Torsten Bengtsson (lättläst, omtyckt serie som utspelar sig under andra världskrigets Tyskland)

Boken ”Bakom linjen” – Tom Palmer (lättläst om en ung, lovande fotbollsspelare som tar värvning i armén under första världskriget, brukar gå hem hos många killar)

 

Kommentera

