Dagens Lockwood <3

Jag läser just nu den senaste delen (”Den flammande skuggan”) ur en av mina favoritserier ”Lockwood & Co.” av författaren Jonathan Stroud. Läsningen är som alltid ren form av njutning. Jag älskar den speciella stämningen i böckerna och humorn karaktärerna sinsemellan. Här kommer dagens Lockwood (svårt att välja mellan citaten, de faller så tätt):

”Och den avgörande faktorn”, muttrade George, ”var att han inte ens smakade Battenbergkakan”.

”Vi kan knappast avfärda någon bara för att de inte tycker om ett bakverk”, George.

”Det kan vi visst. I mina ögon är det en omoralisk handling att vägra äta kaka. – ‘Jag är ingen kakmänniska’ – exakt så sa han. Brrr”.

2 reaktioner på ”Dagens Lockwood <3

  1. Jag har läst så mycket bra om Lockwood-serien att jag tror att jag själv måste läsa den snart! Såg Stroud på på Bokmässan och har sedan dess varit oerhört lockad, och har blivit det ännu mer sedan jag läst så mycket om han böcker på bokbloggar.

Kommentera

