En sommarhälsning

Sommarens både svalkande och värmande sidor fyller upp hela tillvaron för mig just nu. Det har varit dagar fulla med timmar av rofylld läsning både ute i blåbärsskogen och i soffan hemma med det kanske mest mysigaste sällskapet av ett stilla, skvalande sommarregn som bara öser ned utanför fönstren som jag ställer lite halvt på glänt för att inte stänga ute ljudet… Under semesterveckorna har jag äntligen kunnat hitta lugnet där måndagar och söndagar flyter ihop och vardagarna slutar existera. Någonstans finns en längtan tillbaka till fredagskänslan – den pirriga då man vet att en hel helg väntar! Men nu väntar istället en annan tid för mig; jag kommer ju att vara föräldraledig med paus från mitt kära skolbibliotekariejobb. Min tjänst kommer att vara vilande under det år som jag planerar att vara ledig. Min ambition är ändå att hålla fast vid bloggandet här på Bibblabella i den mån jag finner rimlig utifrån de nya förutsättningarna som skapas i vardagen. Då och då kommer jag att försöka titta in och skriva lite – att läsa är ju en del av mitt liv och kommer alltid vara, så också att skriva och reflektera över lästa böcker. Vi får se vart det landar! Hur eller hur så hörs vi! Nu önskar jag Er alla en underbar avslutning på min absoluta favoritmånad på hela året, nämligen augusti <3.

Ett axplock av minnen i form av foton från denna sommar så här långt:

 

Kommentera

