Roliga och lite udda bokmärken att göra själv!

Hej!

Här kommer ett tips på hur man kan göra lite mer udda och roliga bokmärken! Just de här bokmärkena har jag hittat på en jättefin pysselblogg som heter ”Craft & Creativity” som drivs av Helena Schaeder Söderberg – mamma och egen företagare med en till synes stor passion för pyssel och kreativitet. Jag hittade hennes blogg av en slump och blev verkligen fäst vid hennes beskrivning av bokmärkena, som hennes dotter först hade lärt henne. Bokmärkena är otroligt färgglada och humoristiska och man blir väldigt sugen på att få göra liknande med barnen i skolan! Har man en stund över för pyssel hemma, finns en jättebra beskrivning, steg för steg i bilder och text (samt mallar) för hur man går till väga på Helenas blogg, som ni hittar HÄR. Det är dock inte bara på denna blogg som man kan hitta liknande beskrivningar på den här formen av bokmärken. Det verkar som den här nya trenden med lite mer 3 dimensionella bokmärken i form av djurhuvuden med tokiga grimaser har spridits sig. På bloggen ”Pysseltajm” finns liknande, fast lite enklare bokmärken som man kan göra med hjälp av bland annat papper, penna och färgade papper…

Här är ett litet smakprov i härliga, färgglada bilder! Visst är de fina?!

OBS! Alla bilderna tillhör Helena Schaeder Söderberg och det är genom hennes tillåtelse som jag får använda enstaka av hennes bilder för att visa er, här på min blogg (och genom att erkänna henne som upphovsmannen till bilderna).

Bookmark template - by Craft & Creativity

Bildkälla: Helena Schaeder Söderberg, Craft & Creativity, 2013-10-03

2 reaktioner till “Roliga och lite udda bokmärken att göra själv!

  1. Hej Isabella! Vad roligt att du fastnade för min dotters bokmärken och att du ville dela dem med dina läsare! Det gör mig glad. Jag ska visa min dotter din blogg när jag kommer hem. 🙂 Vänliga hälsningar /Helena

    1. Hej Helena!

      Du har verkligen en jättefin blogg som jag kommer tipsa om vid fler tillfällen! Tipsade om era bokmärken till en kollega nyligen och hoppas på att kunna göra dem med barnen en dag!
      Vad glad jag blir, ni är alltid välkomna att titta in på min blogg 🙂

      Vänliga hälsningar,
      Isabella

Lämna en kommentar